Intercanvis

La importància de la comunicació en una societat cada cop més internacionalitzada ens ha impulsat a promoure que els alumnes estiguin interessats en l’aprenentatge de llengües estrangeres. Aquest estudi d’idiomes, a més a més de l’aprenentatge a les classes, està completat amb activitats d’intercanvi d’alumnes amb centres d’Estats Units, Anglaterra, Alemanya i França, alguns dels quals han comptat amb ajuts de la Unió Europea a través dels seus programes d’intercanvis.

En una societat cada cop més multicultural pensem que ha esdevingut indispensable el contacte amb altres països, és per això que estem molt orgullosos de tots aquests intercanvis tan enriquidors i de llarga tradició en el nostre centre.

Estats Units: Traip Academy. Kittery, Maine
Fa 17 anys que realitzem aquest intercanvi. Es fa per anys alterns. El curs 2006-2007 venen els alumnes americans. Els nostres alumnes tornaran la visita el curs 2007-2008.

"Skyland" de Nova York   "Central Park" de Nova York

L'institut amb el qual es realitza l'intercanvi   Costa de Kittery

Participació en intercanvis europeus

- L’IES Joan Oró està també adherit al programa Globe ( http://www.globe.gov ), patrocinat pel govern nord-americà, el qual es basa en la realització d’observacions meteorològiques i ambientals en més de 80 països i 7000 escoles. Aquest programa, coordinat des del Ministeri d’Educació i Cultura, va ser introduït a Catalunya des del nostre institut.

Excursions

Es programen excursions de tutoria d'un dia durant el mes d'octubre.

Les excursions llargues de final de cicle, segon i quart d'ESO i segon de Batxillerat, es concentren durant la setmana anterior a les vacances de Setmana Santa.

A part, els departaments organitzen sortides i intercanvis per tal de complementar les classes

IES Joan Oró | Carretera Saragossa km 464,2| 25194 LLeida | T. 973 268399 | F. 973 275662 | e-mail: iesjoanoro@xtec.cat